miércoles, 30 de diciembre de 2009

FELIÇ ANY NOU!!!!!!




Per acabar, desitjar-vos a tots una molt bona entrada d'any i un feliç 2010.

martes, 29 de diciembre de 2009

SINTESI

Com a síntesi d'aquesta primera experiència amb el blog, crec que ha estat molt estimulant i positiva. Al principi, la idea hem donava molt respecte, ja que no sóc massa expert en temes d'informàtica, i creia que tot hem costaria molt més. El fet de treballar amb blogs com a eina de treball ens ha fet veure una altra manera de treballar i poder compartir opinions ( amb la resta de blogs). Els primers dies, també pensava que aixó de fer més d'una entrada cada setmana hem costaria molt però la veritat és que un cop t'acostumes ho fas mecànicament.
En conclusió, treballar amb el blog m'ha permés una relació més profunda de treballa amb l'ordinador.
Centrant-me ara més en GTIC crec que aquest semestre, gràcies a aquesta assignatura he conegut nous programes i noves webs, que hem podran ser molt ùtils en un futur.

I per acabar, dir que estic bastant content amb el meu treball al blog. Opino que he sigut força constant i he portat bastant al dia els temes del blog.
De totes les intervencions, si he de destacar dues, en destacaria la sessió 11 de GITIC "Projectes telemàtics i Webqüests". Destacaria aquesta intervenció, perquè crec que va ser una de les més elaborades i perquè hem va servir per introduir, entendre i assimilar aquests conceptes. El fet de trobar exemples hem va afavorir a captar aquesta informació i entendre-la millor. I a més a més hem van agradar molt, tan el projecte com la webqüest que vaig escollir. I la segona intervenció, que destacaria, seria la sessió d'analitzar un anunci. Aquesta l'he triat perquè va ser el primer vídeo que vaig penjar al blog del Youtube, i el fet de descobrir-ho sol recordo que em va agradar i em va motivar. A més a més, realitzant l'anàlisi hem vaig donar compte d'aquest esperit de Nadal que potser molta gent no pot compartir. I ara que estem ja en aquestes époques em fa veure les festes d'un altre manera.

PRESENTACIÓ DE TERRITORI



Aquest treball sobre el Baix Llobregat el vam realitzar el Marc Pérez i jo. Ens vam centrar molt en destacar que al Baix Llobregat es poden fer moltes activitats i que hi ha moltes tradicions culturals així com una amplia oferta d'oci.
Com que el Baix Llobregat té la etiqueta penjada de territori d'obrers i de moltes ciutats dormitori vam voler convèncer a la gent de què aixó era justament una etiqueta i que es podria treure molt més suc d'aquesta zona.
Per convèncer al públic vam realitzar com si es tràctes d'un anunci turístic promocionant una zona, però no vam dir de quina zona es tractava fins al final per tal que el públic es digués a si mateix: " ostres , no m'esperava que coses com les que he vist poguessin estar tant a la vora i amés dins del Baix Llobregat".
Crec que va ser un treball original pel que fa a l'enfocament , però que no ens va permetre aprofundir sobre el territori ja que el vídeo, que era el nucli principal, ja ens va treure bastant temps.
Actualment per problemes amb l'arxiu original no disposem del treball final i hem decidit posar una de les primeres diapositives que vem realitzar perquè tingueu una idea.Us demanem disculpes per aquest problema però no hem pogut rescatar l'arxiu complet.

RECITACIÓ



AUTOAVALUACIÓ:

ELECCIÓ DEL TEXT

El text que he escollit per recitar a la classe ha estat un poema de Miquel Martí i Pol anomenat "l'arrel i l'escorça", dins de la recopil·lació de poemes anomenat Cançons. Vaig escollir aquest tema perquè m'agradava el seu context i el fet de la rima afavoria l'aprenentatge memorístic.

EXPRESSIÓ ORAL

Crec que en general vaig tindre una bona expressió oral, encara que durant la recitació en vaig trabar algun cop degut als nervis.

MIRADA

Respecte a la mirada vaig intentar mirar a tothom per arribar a tots, però sense centrar-me en ninguna persona en concret per no distreure'm.

VEU

Pel que fa a la veu crec que vaig utilitzar un to de veu adient i clar, penso que tot el públic entén tot el que dic i que el volum es força correcte per que ho escoltés tota l'aula.

POSTURA

Penso que potser em vaig moure massa per l'aula i hauria d'haver combinat més el desplaçament i el temps d'estar quiet.

GESTICULACIÓ

Respecte els gestos combinava el caminar per classe amb el moviment de la mà dreta. Suposo que aixó va ser pel tema nervis, perquè no ho tenia programat així.

CONTROL DELS NERVIS

Tot i que els meus companys em van dir al acabar que no semblava nerviós, realment estava molt nerviós. Sobretot al començar una vegada anava progresant van anar marxant aquests nervis. Però en general estic content en aquest aspecte perquè vaig sortir força bé de la situació.

ALTRES

No vaig arribar per poquet als dos minuts, ja que els nervis em van fer anar depressa i no posar les pauses necesàries. Com a punt positiu dir que el text el portava perfectament estudiat i el sabia de memòria.
En definitiva crec que la recitació em va servir molt per perdre la por escènica i aprendre a trasmetre més de cara al públic.

Una empresa barcelonesa ha elaborado manuales 'on line' que ya usan miles de escolares catalanes

Uno de los retos actuales del mundo educativo es la adaptación a las nuevas tecnologías, pero de nada sirve llenar de ordenadores el aula si apenas se va a usar la máquina para acceder a Google y alguna web. Una pequeña editorial catalana creada por un profesor, Baherumi, comercializa en varios idiomas los Digital-text, libros de texto pensados para ser utilizados on line y con criterio multimedia. "No son libros electrónicos, en el sentido de textos sin imprimir. Son herramientas que buscan aprovechar todos los recursos de la animación y la web", explica su creador, Hèctor Ruiz. Ya los usan más de un centenar de escuelas en toda España, y unos 55.000 catalanes.
Los materiales, hechos por profesores y técnicos, se parecen más a un CD educativo que a un libro de papel porque combinan los textos con vídeos y las fotos con ejercicios, enlaces a otras páginas y materiales varios que el profesor puede utilizar en clase. "No sustituyen al profesor, pero sí permiten hacer la clase más atractiva porque solventan la parte de la educación más mecánica y convierten la pizarra en algo más atractivo", asegura. Mientras, explica con animaciones cómo es posible averiguar el radio de la tierra con los medios que tiene un alumno a su alcance, o por qué la gravedad es diferente en la Tierra y en la Luna.

Seguimiento del alumno
Los libros tienen también otras ventajas, y son la autoevaluación y un mayor control del profesor de las actividades que realiza el alumno. Gracias al sistema, que precisa estar conectado permanentemente a internet, el docente sabe cuánto tiempo dedica el alumno a cada página, cómo resuelve los ejercicios, qué partes ha visto, en dónde se equivoca... Requieren eso sí, de una conexión a internet permanente desde el ordenador y tener descargado el programa gratuito Flash y un equipo mínimo de Pentium 4 a 3 Ghz y 512 Mb de RAM.
Y, además, sostiene Ruiz, "son más baratos que el papel". Hasta el punto que la editorial ha hecho un paquete para vender sus productos a las escuelas asociados a ordenadores portátiles para los estudiantes que se van pagando por cuotas mensuales y que las administraciones pueden usar como instrumento para lograr la gratuidad de los libros de texto. "El hecho de que los libros sean on line y no se puedan descargar nos permite, por un lado, limitar la piratería, pero también actualizar contenidos, añadir partes, corregir errores...", detalla. También hay sitio para lo tradicional: "Al final de cada capítulo hay un resumen que se puede imprimir en papel para empollar", explica Ruiz.
La innovación de Baherumi, que ha requerido un plan de inversión de más de un millón de euros, está financiada por capital riesgo catalán, Venturcap, y los recursos de sus tres socios, de entre 26 y 33 años: Ruiz, en la parte creativa, y Carles Barnet y Cristina Miguez, en la financiera. De momento, cubren las materias de ciencias naturales y tecnología, y para el próximo año pretenden abarcar el resto de asignaturas troncales, como matemáticas, catalán, castellano, inglés, sociales y educación para la ciudadanía.
La idea surgió --"yendo en coche"-- a partir de la colaboración de Ruiz con una empresa editorial vinculada a la Universitat de Barcelona. Biólogo de formación, fundó la revista Eureka, para divulgar la ciencia entre los docentes, y Omnis Cellula, la revista oficial de la Societat Catalana de Biologia. De ahí, derivó a los libros que ya no se parecen al libro.

Comentari sobre els " tòpics" en relació amb els mitjans de comunicacions de masses

Tòpic 1: Una imatge val més que mil paraules:
Com diu aquest tòpic una imatge ens transmet més que les paraules.Una imatge o un dibuix ens fa captar millor la idea i fa que la retinguem millor, ja que guardar una imatge a la memòria es molt més fàcil que guardar una definició amb paraules. De totes maneres també té coses negatives, com entendre la imatge d'una manera errónea i extreure conclusions diferents.

Tòpic 2: Davant de la televisió, el receptor és passiu:

El que ens vol transmetre aquest tòpic és que quan ens sentem davant d'un televisor som passiuss pel fet d'admetre tot el que ens diu sense analitzar-lo. És a dir, el consumidor avui dia obre el televisor per obrir-lo, per inèrcia i és igual el que donguin, sil li agrada o no, el televisor sempre està obert.

tòpic 3: La violència vista a la televisió o al cinema, genera violència.
No seria correcte si centrem la culpa de la societat violenta d'avui en dia en la TEL·LEVISIÓ. Però el que està clar és que tan sèries, com pèl·licules, com videojocs, dibuixos animats, etc... tenen cada cop una dinàmica més violenta i aixó influencia en les persones i sobretot en els nens. S'hauria de controlar molt millor les franjes horàries i estructurar les sèries i programes en qüestió dels nens que poden estar veien en aquell moment la tele i sobretot començar a canviar una mica la temàtica d'aquests.

Tòpic 4: La televisió és un mitjà generador de "modes".
Estic totalment d'acord amb aquest tòpic, ja que encara que lógicament la moda la segueixin dictant els dissenyadors i les marques de moda, ho fan per mitjà de la tel·levisió. Ara per ara, els adolescents volen portar la roba dels actors, músics, presentadors,....preferits i anar vestits com ells. Sempre hi ha hagut aquest fenòmen fan cap a tot tipus d'artistes, i aixó inclou vestir com ells. D'aquesta manera si els famosos surten per la tele, la tel·levisió si que influencia en la moda.

tòpic 5: La televisió és una finestra oberta a la realitat:

Amb aquest tòpic no estic d'acord, perquè la tel·levisió normalment ens vol enfocar un món més bonic del que és, i ens pinten sovint una societat en la qual no vivim realment. Aixó ho podem veure reflexat en els anuncis. El que més aprop està de la realitat són els telenotíces, que s'ha d'encarregar d'informar-nos, però que sovint també transformen les notícies al gust de les seves ideologies i de manera subjectiva mirant pels interessos de les seves cadenes.

tòpic 6: Els mitjans de masses insensibilitzen les consciències:
Crec que aquest tòpic té raó ja que està perden pes perquè la societat s'està acostumant i ens estem fent immunes a les campanyes o anuncis sensibilitzadors.
De totes maneres segueixen afectatnt-nos els reportatges i les situacions que veiem pel tel·levisor i encara que potser ens estem acostumant no deixa de sorprendre'ns i afectar-nos.

lunes, 28 de diciembre de 2009

Síntesi

Com a síntesi d'aquesta primera experiència amb el blog, crec que ha estat molt estimulant i positiva. Al principi, la idea hem donava molt respecte, ja que no sóc massa expert en temes d'informàtica, i creia que tot hem costaria molt més. El fet de treballar amb blogs com a eina de treball ens ha fet veure una altra manera de treballar i poder compartir opinions ( amb la resta de blogs). Els primers dies, també pensava que aixó de fer més d'una entrada cada setmana hem costaria molt però la veritat és que un cop t'acostumes ho fas mecànicament.
En conclusió, treballar amb el blog m'ha permés una relació més profunda de treballa amb l'ordinador.
Centrant-me ara més en GTIC crec que aquest semestre, gràcies a aquesta assignatura he conegut nous programes i noves webs, que hem podran ser molt ùtils en un futur.

I per acabar, dir que estic bastant content amb el meu treball al blog. Opino que he sigut força constant i he portat bastant al dia els temes del blog.
De totes les intervencions, si he de destacar dues, en destacaria la sessió 11 de GITIC "Projectes telemàtics i Webqüests". Destacaria aquesta intervenció, perquè crec que va ser una de les més elaborades i perquè hem va servir per introduir, entendre i assimilar aquests conceptes. El fet de trobar exemples hem va afavorir a captar aquesta informació i entendre-la millor. I a més a més hem van agradar molt, tan el projecte com la webqüest que vaig escollir. I la segona intervenció, que destacaria, seria la sessió d'analitzar un anunci. Aquesta l'he triat perquè va ser el primer vídeo que vaig penjar al blog del Youtube, i el fet de descobrir-ho sol recordo que em va agradar i em va motivar. A més a més, realitzant l'anàlisi hem vaig donar compte d'aquest esperit de Nadal que potser molta gent no pot compartir. I ara que estem ja en aquestes époques em fa veure les festes d'un altre manera.

jueves, 24 de diciembre de 2009

BON NADAL!!!!!!!!!!

WENO GENT M'AGRADARIA FELICITAR-VOS EL NADAL A TOTS DES DEL BLOG!!!!!
AIXÍ QUE ESPERO QUE US HO PASSEU MOLT BÉ ( ENCARA QUE HAGUEM D'ESTUDIAR UNA MICA :) AJAJA) APROFITEU LES FESTES PER COMPARTIR AMB LA FAMILY I PER REGARREGAR PILES... BON NADALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

Viquipèdia

El nostre contacte amb viquipèdia ha estat molt positiu, hem pogut investigar sobre quin és el funcionament d'aquesta pàgina i adquirir nous coneixements de quin és el tractament de la informació.
Primer de tot, vam haver de crear-nos un compte per poder pujar-hi informació. Tot seguit vam començar a plantejar-nos què podíem escriure, fins que se'ns va ocórrer que, per comprovar la fiabilitat i la rapidesa d'aquesta web, podíem escriure una informació falsa i veure que succeïa. La veritat ens va sorprendre la velocitat amb la que ens van contestar i treure les nostres aportacions falses a la web, el que ens va fer adonar, que tot i ser una pàgina on tothom pot dir la seva, està bastant controlat per evitar que s'introdueixin informacions falses, a més amb molta efectivitat.
Però no només podíem introduir informació que fos mentida, també volíem saber que passava si introduíem alguna informació que fos veritat. Així que aprofitant el treball d'investigació de Societat Família i Educació, L'autoritat del mestre, vam introduir informació. La qual ens van acceptar.
Gràcies aquest treball hem pogut saber més sobre el funcionament d'aquesta pàgina web, a més de ser una wiki en la que es pot confiar, ja que la informació passa primer per un grup d'experts que s'encarrega d'avaluar-la i decidir si és real o no.

Exposicions del Territori ( 30-11-09 i 14 / 21-12-09)

Descripció:

Durant aquests dies esmentats hem anat realitzant exposicions de territori. Ha estat diferents tipus d'exposicions, diferents territoris i diferents temes. Aquestes han estat les parelles i temes:

Albert Guix i Cristian Cubillo: El modernisme, Domènech i Montaner
Eva Gómez i Mònica Gutiérrez: Plats tradicionals catalans
Marta Juny i Mónica De Haro: Els dialectes del català
Irene Recio i David Cortès: Sanse '09
Sara Olmo i Elena Ruiz: La toponímia
Alba Estragué i Elena Carmona: Vilafranca del Penedès
Javier García i Natàlia Carrique: El Timbaler del Bruc
Esteve Clop i Carles Costa: La Seu d'Urgell
Mar Gascó i Núria Maldonado: La Festa Major de Premià de Mar
Eva Ladevesa i Lorena Padilla: Montcada i Reixac
Pere Mussoll i Àngel Carillo: La Cerdanya: Activitats turístiques
Paula Antonell i Sara García: Mataró - Argentona

ReflexiÓ:

Després d'haver vist totes les exposicions, crec que aquesta activitat ha estat molt estimulant pel fet de conèixer tot tipus de territoris i característiques d'aquests.
Han hagut mil formes d'exposar i cadascun ha escollit i ha intentat innovar i sorprendre amb ella. Nosaltres, per exemple ens vem centrar més en l'aspecte visual i cautivador que amb el text, vem voler patrocinar el nostre territori de la millor manera. Altres, s'han centrat més en la història i explicar una mica més de teoria. Totes les idees són vàlides i positives perquè et donen diferents punts de vista i d'afrontar una exposició. S'han de valorar moltes coses, creativitat, expressió oral, facilitat per explicar-ho i fer que ho entenguin, suport visual, etc... mil detalls que hem valorat amb les nostres qualifiacions, com el Xavi i l Lluïsa.

Seminari 18-12-09

Descripció:

Avui ha sigut l'últim dia de seminari i el primer que hem fet ha estat un recull de les opinions que teníem sobre l'experiència del seminari i les activitats que havíem realitzat.
Un cop fetes les reflexions i haver donat la nostra opinió, la de tots positiva, vem començar a col·locar el menjar, beguda,etc... tot el que havíem portat. Un cop tot col·locat, abans de començar, vem realitzar algunes activitats voluntàries relacionades amb el Nadal. Els nois vem cantar una nadala, " A 25 de Desembre", tot acompanyat amb gorros per donar un punt més nadalenc a l'assumpte. I les noies, a més de fer-nos de coro, també van cantar una cançó, " L'avi Tomàs".
Abans de començar la festeta la Lluïsa ens ha repartit les dedicatòries que havíem fet per cada company, totes juntes i encuadernades. Ens ha agradat molt aquest detall, ja que sempre va bé escoltar o llegir coses boniques. Nosaltres també li vem fer un regalet a la Lluïsa i li vem donar una fot de tots al seminari.
I per acabar vem compartir tots el menjar i la beguda que havéim portat tots.

domingo, 20 de diciembre de 2009

COED 18-12-09

Descripció:

La sessió d'avui ha servit per acabar les activitats del curs: recitacions, debats,qui ets tu?, i fins i tot una exposició del territori.

La classe ha començat precisament amb aquesta exposició, realitzada per l'Ariadna Carcia i la Norma Augusto. L'exposició era de les danses tradicionals catalanes. Centrant-se en les sardanes i el ball de bastons.

Un cop acabada l'exposició ha començat l'activitat de recitació, avui han recitat les següents persones: David Cortés,l’Adrià Miquel, el Sergio Ramírez i el Macià Bagur.

Com avui era l'últim dia també s'ha fet activitats atrasades, com el qui ets tu?. Avui han portat a terme aquesta activitat els alumnes Adrià Miquel, la Blanca Vivet i la Cristina Sansalvadó.

I per últim, s'ha passat al deba. El debat avui tractava sobre la religió, i els grups que s'enfrontaven eren: El Rafa Moya, el Pau Nin, la Beatriz González, l’Oscar Garcia i la Laura Navarro s’han posicionat a favor de la religió a les escoles. I a l'altra bandól, i eren , el Sergio Ramírez, l’Adrià Miquel, la Cristina Valera, el Martí Villegas i l’Angel Caloca, que es poscionaven en contra.

Per acabar la Llüisa ens ha recitat un poema. I abans de marxar hem omplert el qüestionari d'opinió.

Reflexió:

Avui que hem acabat totes les activitats, m'agradaria comentar que crec que totes les activitats realitzades han estat molt enriquidores per tots nosaltres. Especialment, la recitació, en el meu cas, crec que va marcar un abans i un després en les meves facultats d'orador.

Ampliació:

importància de la veu en un bon orador

Seminari 16-12-09

Descripció:

A la classe d'avui hem tingut una nova companya de seminari. Ha estat una professora de Blanquerna que serà la tutora de seminari per primera vegada el semestre que bé. Volia veure com realitzaven la classe i tot el procés que seguiem, per tindre una noció. Després de la que la Lluïsa ens la presentés, hem començat la classe.

Avui un cop més, la classe es basava en la presentació d'una revista educativa i de les notícies d'actualitat.

Avui s'han presentat dues revistes:

La primera la presentat la Natàlia Carriqué, que ha presentat la mateixa revista que vaig presentar jo, la revista GUIX.
Apartats:

- editorial,
- opinió,
- experiències,
- territori, escola i comunitat,
- tema del curs,
- reflexió, recull,
- tira còmica
L'article que ha escollit per debatre a classe ha estat una nova manera d'avaluar els alumnes. En comptes de notes l'article proposava avaluar amb dibuixos, Figuraanologia.

Després la Mónica ens ha presentat la seva revista, Magisterio.
Apartats:
Espanya:
- En clave eductiva
- Opinión
- Información
Catalunya:
- Informació
- Agenda
Comunitats:
- A Madrid
- A Castilla
- A Múrica
- Educar
- Propuestas
- La última pàgina pero no por eso la menos importante

El tema que va escollir la Mónica per portar a debatre va ser l'Eliminació del crucifix a les aules.

Finalment, per concluir el tema de les revistes l'Aylén ens ha presentat la seva revista, Ciencias de la Educación.
Apartats:

- Estudi
-Breu resum
-Praules clau
-Introducció
-Objectius
-Metodologia
-Resultat
-Conclusions
-Bibliografia

El tema que ha escollit l'Aylén ha estat molt interessant, La immigració és un inconvenient o un avantatge cultural.

Una vegada acabada aquesta part, hem passat al tractament de les notícies d'actualitat presentades per l' Eva Ladevessa i la Natàlia Carriqué.
L'Eva ens ha parlat de la notícia de enviar les notes per sms, per garantir que els pares les veuen i acabar amb les falsificacions.
I la Natàlia ens ha parlat del fet d'obrir les Biblioteques de les escoles a la setmana de festa de Febrer que proporciona el nou calendari escolar.

Per finalitzar, la Lluïsa ens ha repartit els fulls de qüestionari d'opinió per evaluar la assignatura.

Reflexió:

La classe d'avui, com sempre ha estat molt profitosa. Aquestes activitats ens han proporcionat nous conceptes i noves opinions ( la de tots els nostres companys) respecte a molts temes. El fet de debatre tots els articles, ens ha fet conèixer una mica més el món de l'educació. A més a més, ens ha permés compartir punts de vista i ens ha ensenyat a respectar les opinions i els torns de paraula.
M'ha agradat, en general, totes les activitats proposades per la nostra mestre, Lluïsa Cirera.

sábado, 12 de diciembre de 2009

Seminari 11-12-09

Descripció:

Avui la classe de seminari no l'hem fet a la nostra classe, sinó que hem anat tots els alumnes dels diferents seminaris a la mateixa classe per poder veure la conferència a Blanquerna de l'Alexandre Jollien. Era una conferència sobre el seu llibre "l'Elogi de la Feblesa" i les seves vivències que explica al seu llibre.

Reflexió:

La conferència ha estat molt interessant perquè després de llegir el llibre tenia l'interés de veure com era l'Alexandre i com es comportava. M'ha sorprés veure com es desenvolupava i a manera que tenia d'expressar-se. Encara que li costés feia tot l'esforç possible per fer-se entendre i per explicar de la millor manera la seva història. Cal dir que és tot un exemple no només per les persones discapacitades sinó també per la gent a la que ell anomenava normals.

COED 11-12-09

Descripció:

Avui com bé sent normal durant les últimes setmanes hem dividit la classe de COED en dues parts. Primer hem començat amb els exercicis de recitació, i avui els escollits per recitar han estat els següents companys: l’Anna Illa, el Rafa Mora ,la Marta Juny, la Carlota Montaner , l’Alba Mayol , l’Anna Llongueras , la Sara Lopez, l’Eva Ladevessa, l’Aylén Marino , la Nuria Maldonado, la Laura Millán, el Pere Mussoll i la Paula Antonell.

Un cop acabades les recitacions vem començar amb l'únic debat que tocaba , ja que va haver un grup que no ho va poder fer.
Llavors lúnic grup que ho va fer va ser el format per: l'equip a favor que eren la Carolina Garcia ( capitana), l’Anna Español, l’Helena Vall, la Mª Eulàlia Palmero i la Clara Boix, i el grup que estava en contra que estava composat per l’Alex Ramos
(capità), la Laura Sendín, la Linda Camacho, la Mireia González i la Sara Lopez.
El tema a debatre era el nou calendari escolar.
Durant tot el debat s'han anat exposant idees, tant en contra com a favor. Finalment ens han formulat la conclusió a la qual havien arribat i era que estaven d'acord amb el calendari però que potser era mal moment per portar-lo a terme, degut als temps de crisis en el que ens trobem. Això provocaria no poder assumir els gastos que causaria la setmana lliure dels nens al Febrer.

Reflexió:

És interessant assitir als debats i a les recitacions, ja que pots comparar i veure el que podies haver millorat i el que vas fer correctament. Pots veure noves idees d'enfocar els debats i noves tècniques per parla en públic en les recitacions.
A més a més les aportacions dels companys en quan a informació dels diferents temes escollits pels debats et donen més cultura.

Ampliació:

notícia relacionada amb el calendaria escolar

Seminari 9-12-09

Descripció:

El dimecres dia 9 de desembre vem començar la classe amb la posada en comú del llibre L’Elogi de la Feblesa. Cadascun vem triar un fragment de la nostra reflexió i l’hem compartit amb els companys. D'aquesta manera també li servia a la Lluïsa com a exercici de lectura.

Un cop acabada la posada en comú vem passar a l'activitat de compartir una notícia de l’actualitat educativa. Les notíces van ser presentades per les alumnes Anna Español i Aylén Marino. L’Anna ens va presentar una sèrie de notícies: portàtils per als nens i nenes de primària durant aquest curs, primer de tot s’implantaran els portàtils en els de secundària i desprès ja es posaran en els de primària. També ens ha presentat la notícia del menjar a les escoles, que es prohibiria la bolleria a les escoles. I finalment la notícia que ens ha presentat més ampliament ha estat la del “Juego moral en la escuela” . Tractava d'una notícia que va succeïr a França. On un nen havia mort per culpa daquest joc. El joc consistia en lligar-se una corda, un mocador, etc... al coll, i escanyar-se fins provocar el desmall. Això feia que els nens tinguessin una noves sensacions i que fins i tot podien enganxar-se a la seva pràctica com a una droga. El joc que es fa a les escoles, i ho fan nens i nenes de 11 i 15 anys en els patis. Hem estat parlant sobre com reacciona l’escola en el moment en que l’escola els informa de que hi ha una mala conducta en el nen. I els pares el que fan es negar el que els diu l’escola ja que no volen creure el que els diuen.
Per altra banda l’Aylén ens ha presentat la notícia de “La FP de grado media farà acceso a un bachillerato de un solo año”. Hem arribat a la conclusió que es una idea que es pot tirar endavant perquè com més possibilitats es donin als joves millor. Però el que està clar és que l'ESO l'ha de tenir tothom perquè és bàsic per seguir cursant els estudis que interessin.

Desprès hem començat amb les revistes i les alumnes que ens les han exposat han estat la Maria Garcia i la Maria Pérez. La Maria Pérez ens ha presentat la revsita “Barcelona educación” es tracta d’una revista virtual, la seva directora és Arceli Vilarasa, editada a Barcelona, es mensual i es gratuïta. Consta dels apartats següents:

- editorial
- noticies
- som xarxa
- Protagonistes
- Jo també educo
- A fons
- Radiografia
- Apunts
- Participació
- Entrevistes
- Vers el món
- Una mica de tot

El tema que ens ha proposat per debatre ha estat el de l’escola Costa i Llobera, els canvis que ha anat experimentant. L'interessava aquest tema perquè en la setmana de pràctiques havia estat en aquesta escola i va sortir molt contenta de la seva metodologia.

La Maria Garcia ens ha presentat la revista “Cuadernos de pedagogia”, el director és el Jaume Carbonell, està escrita en castellà, editada a Barcelona el 1980, val uns 13€ i és mensual. Els apartats són:

- Editorial
- Agenda
- Histories mínimes
- Actualitat
- Perspectiva internacional
- Reportatge
- Experiències
- Entrevista
- Tema del mes
- Opinió
- Llibres
- L’avanç

El tema que ha triat per portar a debatre ha sigut que a Galícia el govern ha escollit disminiuir les ajudes econòmiques per llogar llibres a les escoles.

I per acabar la classe hem començat amb les exposicions dels centres educatius. Com anàvem justos de temps només va donar temps de fer una que va ser la Maria Pérez i la Paula sobre l’escola Costa i Llobera.

Reflexió:

La sessió d'avui ha estat com sempre molt útil per conèixer més als companys, les seves opinions, punts de vista i maneres de pensar respecte a diferents temes.

Ampliació:

http://www.youtube.com/watch?v=UxevvJWziLc

lunes, 7 de diciembre de 2009

Seminari 4-12-09

DEscripció:

Al seminari d'avui hem realitzat varies activitats. Només arribar hem començat a distribuir-nos per aclarar que portaria cada un el dia de la "festeta". Aquest tema ens ha portat a parlar de les espelmes que hi ha a l’entrada de la universitat. Cada setmana des de l’1 de Desembre s’encén una espelma. Aquestes fan referència al Calendari d’Advent.

Després d'aquestes petites aclaracions, hem començat amb les activitats de seminari. Primerament l’Irene ens ha presentat la revista “Perspectiva escolar”. Aquesta té diversos apartats:

- Educació pel canvi personal i social
- Aprendre durant tota la vida
- Mares, enllaç i procés d’acollida de les persones immigrants
- Bibliografia
- Escola
- Poesia i joves
- Mirades
- Cartellera


Quan ha acabat de parlar-nos dels apartats ens ha proposat l'article a debatre, que va ser " El rol de l'educador social ". Hem parlat sobre aquest article i hem arribat a la conclusió de que és una feina molt complicada pel fet de que s'ha d'intentar no emportar-se la feina a casa i no implicar-se personalment perquè no t'afectin tan les cose. Per aixó és molt complicat i gairebé ningú pot aconseguir-ho, per aquest motiu és una feina molt complicada.

Després la Sara ens ha presentat una revista que s’anomenava “Infància y aprenentatge. Revista per l’estudi de l’ensenyament i el desenvolupament”. La revista s’edita en Castellà des de l’any 1977.

En aquesta revista trobem dos apartats:

- Articles (estudis i articles signats per personal docent o altres amb estreta relació amb l’educació)
- Altres

El tema de debat que ha presentat la Sara ha sigut: “Creieu que les dones es preocupen més per la casa i els fills que pel treball fora de casa?” I hem dit que avui en dia s'intenten repartir equitativament les feines a casa i que el paper de l'home els treballs de casa cada cop són més constants.

Finalment hem parlat continuat parlant de la Jornada de Pràctiques. Ens han parlat de la seva jornada, l'Albert i el Cristian, l'Anna i la Sara, la Maria i l'Eva, l'Aylen i la Laura.

Reflexió:

Al igual que la resta de classes, la classe d'avui ens ha servit molt pel fet de compartir vivències amb els nostres companys i així comparar diferents punts de vista i diferents opinions sobre temes actuals: notícies, revistes, articles o jornades de pràctiques.

COED 4-12-09

Descripció:

La classe de COED d’avui ha estat dividida en dues parts, com sempre últimament. A la primera part quinze alumnes han recitat el seu poema o la seva rondalla. Aquests alumnes avui han estat l’Eva Gómez, l’Alba Estragué, la Mar Gascó, la Mónica Gutiérrez, la Joana Freixenet, el Javi Garcia, la Sandra Ferrer, l’Oscar Garcia, la Beatriz González i la Maria Garcia.

La segona part, constava del debat. Avui dos grups han estat els encarregats d'executar-lo. Primerament les nostres companyes i companys, Ariadna Garcia, Irene Recio, Laura Sánchez, Norma Augusto, David Cortés, Alba Estragué, Elena Carmona, Elena Riuz, Eva Gómez i Marta Juny. Aquest equip a parlat sobre la nova proposta d’allargar l’ensenyament obligatori fins als divuit anys.

El segon debat tractava sobre la informatització a les aules i l'han portat a terme l’Anna Llongueras, l’Eva Ladevesa, la Judit Carrique, la Núria Maldonado, la Mar Gascó, l’Ethel Nogués, la Natàlia Carrique, l’Alba Casals ila Maria Garcia.

Reflexió:

Com sempre la classe de COED d'avui ha estat molt enriquidora, ja que escoltar als companys recitant o al debat et dona pistes de com són aquestes persones, hi ha gent que no té vergonya i da'altres que si, uns que es mouen per tot arreu i d'altres que es queden parats, uns que gesticulen molts i d'altres que res, etc... i aquestes indicacions les pots utilitzar tu després alhora de fer una exposició oral.
En general, tots els companys d'avui ho ha fet molt bé, i cada cop més anem perdent la vergonya de parlar en públic davant de tanta gent.

Seminari 2-12-09

Descripció:

La primera classe del mes de Desembre ha començat amb l’actualitat educativa que he presentat jo. Vaig escollir la noticia més rellevant de la setmana que era la de la reforma del calendari escolar. Aquesta reforma consistia entre altres coses en començar les classes el dia 7 de setembre(una setmana abans d’ara), que el dia 7 de gener sigui lectiu, que no hi haurà jornada intensiva en cap escola, i que s’acabaran les classes el dia 22 de juny. Aquest calendari també afectarà als mestres, ja que s'hauran de quedar a les aules una setmana més, fins al 7 de juliol. En teoria, aquesta setmana l'utilitzarien per adelantar el curs següent, però tal i com ens va dir la Lluïsa aixó no crec que ho fagin així perquè al juliol encara no saben els mestres si seguiran o no.
Després de debatre sobre la meva notícia, la Laura ens va presentar la revista Escola Catalana. Aquesta revista esta composada per els següents apartats: davantal(problemes d’inici de curs amb la llengua catalana, per part de tots els alumnes), camins per regir( parla de l’abandonament educatiu, no classifica els alumnes per estatus social, raça, sexe...), entrevista, experiències, sense pels a la llengua( parla de la paraula “pal”, i sempre toquen algun mot o expressió i expliquen la seva utilització i ús correcte), informacions i comentaris, llibres i materials recomanats, i finalment lletra menuda.
L'article que va escollir per portar a debat al seminari la Laura va ser “Que ensenyen a primària?”. Vem debatre sobre aquest tema i vem dir sobretot que la primària té molta importància perquè és la base dels estudis i sinó la cursem correctament no aconseguirem una bona evolució en la secundària i després al Batxillerat.

En acabar la revista escolar , la Lluïsa ens ha repartit uns fulls de colors on haurem d’escriure alguna dedicatòria a la resta de companys de seminari.

Per finalitzar la classe alguns com la Paula i la Maria, la Monica i la Natàlia i jo hem presentat la nostra jornada de pràctiques a una escola.

Reflexió:

El seminari d'avui ha sigut molt gratificant, ja que escoltar les diferents vivències als diferents centres educatius ha estat molt interessant. Amb aquesta activitat hem pogut conèixer una mica més la nostra futura feina i escoltant també les opinions dels companys podem tindre també diferents punts de vista.
El que ens ha quedat clar també és que una estada de pràctiques pot variar molt segons l'escola on et toqui.

martes, 1 de diciembre de 2009

Sessió 11 de gitic

Un projecte telemàtic consisteix a dur a terme unes determinades activitats conjuntament amb altres escoles, i intercanviar-ne els resultats per internet. Amb això es pretén fomentar el treball cooperatiu i la comunicació entre escoles, de manera que als continguts propis de cada àrea s’hi afegeixen uns nous valors: el treball en grup, compartir responsabilitats i informació, aprendre dels altres, respectar opinions i cultures diferents, només per citar-ne alguns.

Participar en un projecte telemàtic cooperatiu requereix un esforç de preparació per part del professorat, que queda sovint recompensat per un grau molt elevat d’implicació per part de l’alumnat. Ara bé, és important complir el compromís de participació de principi a fi perquè l’abandonament repercuteix negativament en els alumnes.

De projectes telemàtics n’hi ha de diversos tipus. Alguns, són ideals per a iniciar-se perquè requereixen poca feina prèvia i poques sessions de classe. Altres, són més complexes, amb calendari de participació i proposta d’activitats. Aquests darrers ofereixen un ampli ventall de possibilitats de treball, amb nombroses activitats de les quals podem triar aquelles que millor s’adapten a les nostres necessitats o interessos.

Aquest que he triat jo consisteix en realitzar un conte entre diferents escoles. És una activitat cautivadora ja que el fet de realitzar un conte per un nen és estimulador.
El conte que realitzen aquestes escoles, s'anomena " La princesa i el trineu" i és totalmet propi.

La princesa i el trineu


Reflexió:

Personalment crec que els projectes telemàtics són molt educatius, ja que fomenten la participació en grup i la intercomunicació amb altres nens d'altres escoles, respectant també les seves idees i opinions.

WEBQÜEST:

La webquest és una proposta didàctica basada en la recerca d'informació a Internet i en l'elaboració, mitjançant la interacció entre els alumnes, d'algun producte que impliqui activitats cognitives d'ordre superior (anàlisi, síntesi, valoració, etc.) És un tipus d'activitat que es construeix al voltant d'una tasca atractiva que provoca processos de pensament superior. Es tracta de fer alguna cosa amb la informació. El pensament pot ser creatiu o crític i implicar la resolució de problemes, enunciació de judicis, anàlisis o síntesis. La tasca ha de consistir en fer alguna cosa més contestar a simples preguntes o reproduir el que hi ha en la pantalla. Idealment, s'ha de correspondre amb alguna cosa que en la vida normal fan els adults fora de l'escola.

Un exemple de webqüest seria aquest:

Aprèn amb el Barça

Aquesta WebQuest que he escollit s'adreça als alumnes del Cicle Inicial de Primària que presenten dificultats en la lectura i als de Necessitats Educatives Especials. El seu objectiu és el de fomentar l'aprenentatge de la lecto-escriptura mitjançant la realització de diferents activitats utilitzant el Barça i les TIC com a elements motivadors.

Reflexió:
Crec que treballar tant amb projectes telemàtics com amb webqüests afavoreix el treball dels alumnes i la seva motivació. El fet d'haver de compartir treball fa que la implicació generalment sigui major i que es fomenti el treball en grup afavorint les relacions interpersonals a l'aula.