domingo, 18 de octubre de 2009

Classe de COED

Aquest divendres ha sigut l'últim dia de classe de COED. Durant les dues hores de classe que tenim vem realitzar diverses activitats. En primer lloc, vem seguir agafant apunts sobre les caacterístiques del llenguatge oral i escrit. En la segona part de la classe, vem fer una activitat sobre les rondalles i llegendes.

Reflexió:

Amb aquesta classe ens ha quedat molt clar que el ús perfecte del llenguatge per un mestre és importantíssim, degut a que un mestr és el mirall pels seus alumnes. Ha de tindre no només una bona ortografia i un ric vocabulari, sinó també una bona caligrafia perquè s'entengui tot perfectament.
En aquesta classe, personalment, també vaig aprendre la diferència entre llegenda i rondalla. Una llegenda té algun element històric, mentre's que les rondalles son contes o històries basades més en elements fantàstics.

Ampliació:

I per ampliar una mica més aquest tema penjaré una rondalla, molt relacionada amb el nostre futur treball. La rondalla és de València, per tant està escrit en valencià.

UN BON MESTRE

En un poble hi havia un mestre molt espavilat. Esperava en l'escola la visita de l'Inspector d'ensenyança primària i estava molt interessat en quedar bé davant d'aquella autoritat docent per a que vera lo molt que enseyava i el considerara un bon professor.
En vistes a aixó, va preparar els examens dels chiquets.
El dia de l'inspecció se van ajuntar en l'escola acompanyant a l'inspector, l'Alcalde, els concejals, la Junta escolar, el Retor, el Metge, el Boticari , el Secretari de l'Ajuntament, el Comandant de la Guardia Civil i molts pares de família.
En presència de tots, - l'Inspector començà a preguntar als chiquets per a vore el seu grau de coneiximents, pero a fi de que els alumnes no s'assustaren, li va dir al mestre que ell mateix fera les preguntes.
El mestre se posa davant de la classe i els va dir: yo faré les preguntes, els que sapien la contestació que alcen la mà, i començà a fer preguntes i mes preguntes i a cada una d'elles alçaven tots la mà.
El resultat fon que totes les preguntes foren contestades a gust de l'inspector, qui admirat de - l'excelent preparació dels alumnes, va alabar al mestre i va felicitar al alcalde per tindre en el seu municipi un mestre tan bo. - Quan se'n anaren tots, el metge se va quedar a soles junt al mestre i li va preguntar: ¿ Cóm se ho arregla vosté per a que tots els alumnes sapien contestar a totes les preguntes? I el senyor mestre li ho explica: mire, doctor, yo havia advertit als chiquets que quan yo preguntara que alçaren tots la mà: els que sapieren la contestació que alçaren la mà dreta, els que no la sapieren que alçaren l'esquerra, aixina sabria yo a qui preguntar.

Aqui també us adjunto la pàgina on he trobat aquesta rondalla i moltes més.

http://www.trobat.com/servicis/rondalles-valencianes.php

No hay comentarios:

Publicar un comentario