Tòpic 1: Una imatge val més que mil paraules:
Com diu aquest tòpic una imatge ens transmet més que les paraules.Una imatge o un dibuix ens fa captar millor la idea i fa que la retinguem millor, ja que guardar una imatge a la memòria es molt més fàcil que guardar una definició amb paraules. De totes maneres també té coses negatives, com entendre la imatge d'una manera errónea i extreure conclusions diferents.
Tòpic 2: Davant de la televisió, el receptor és passiu:
El que ens vol transmetre aquest tòpic és que quan ens sentem davant d'un televisor som passiuss pel fet d'admetre tot el que ens diu sense analitzar-lo. És a dir, el consumidor avui dia obre el televisor per obrir-lo, per inèrcia i és igual el que donguin, sil li agrada o no, el televisor sempre està obert.
tòpic 3: La violència vista a la televisió o al cinema, genera violència.
No seria correcte si centrem la culpa de la societat violenta d'avui en dia en la TEL·LEVISIÓ. Però el que està clar és que tan sèries, com pèl·licules, com videojocs, dibuixos animats, etc... tenen cada cop una dinàmica més violenta i aixó influencia en les persones i sobretot en els nens. S'hauria de controlar molt millor les franjes horàries i estructurar les sèries i programes en qüestió dels nens que poden estar veien en aquell moment la tele i sobretot començar a canviar una mica la temàtica d'aquests.
Tòpic 4: La televisió és un mitjà generador de "modes".
Estic totalment d'acord amb aquest tòpic, ja que encara que lógicament la moda la segueixin dictant els dissenyadors i les marques de moda, ho fan per mitjà de la tel·levisió. Ara per ara, els adolescents volen portar la roba dels actors, músics, presentadors,....preferits i anar vestits com ells. Sempre hi ha hagut aquest fenòmen fan cap a tot tipus d'artistes, i aixó inclou vestir com ells. D'aquesta manera si els famosos surten per la tele, la tel·levisió si que influencia en la moda.
tòpic 5: La televisió és una finestra oberta a la realitat:
Amb aquest tòpic no estic d'acord, perquè la tel·levisió normalment ens vol enfocar un món més bonic del que és, i ens pinten sovint una societat en la qual no vivim realment. Aixó ho podem veure reflexat en els anuncis. El que més aprop està de la realitat són els telenotíces, que s'ha d'encarregar d'informar-nos, però que sovint també transformen les notícies al gust de les seves ideologies i de manera subjectiva mirant pels interessos de les seves cadenes.
tòpic 6: Els mitjans de masses insensibilitzen les consciències:
Crec que aquest tòpic té raó ja que està perden pes perquè la societat s'està acostumant i ens estem fent immunes a les campanyes o anuncis sensibilitzadors.
De totes maneres segueixen afectatnt-nos els reportatges i les situacions que veiem pel tel·levisor i encara que potser ens estem acostumant no deixa de sorprendre'ns i afectar-nos.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario