martes, 1 de diciembre de 2009

Sessió 11 de gitic

Un projecte telemàtic consisteix a dur a terme unes determinades activitats conjuntament amb altres escoles, i intercanviar-ne els resultats per internet. Amb això es pretén fomentar el treball cooperatiu i la comunicació entre escoles, de manera que als continguts propis de cada àrea s’hi afegeixen uns nous valors: el treball en grup, compartir responsabilitats i informació, aprendre dels altres, respectar opinions i cultures diferents, només per citar-ne alguns.

Participar en un projecte telemàtic cooperatiu requereix un esforç de preparació per part del professorat, que queda sovint recompensat per un grau molt elevat d’implicació per part de l’alumnat. Ara bé, és important complir el compromís de participació de principi a fi perquè l’abandonament repercuteix negativament en els alumnes.

De projectes telemàtics n’hi ha de diversos tipus. Alguns, són ideals per a iniciar-se perquè requereixen poca feina prèvia i poques sessions de classe. Altres, són més complexes, amb calendari de participació i proposta d’activitats. Aquests darrers ofereixen un ampli ventall de possibilitats de treball, amb nombroses activitats de les quals podem triar aquelles que millor s’adapten a les nostres necessitats o interessos.

Aquest que he triat jo consisteix en realitzar un conte entre diferents escoles. És una activitat cautivadora ja que el fet de realitzar un conte per un nen és estimulador.
El conte que realitzen aquestes escoles, s'anomena " La princesa i el trineu" i és totalmet propi.

La princesa i el trineu


Reflexió:

Personalment crec que els projectes telemàtics són molt educatius, ja que fomenten la participació en grup i la intercomunicació amb altres nens d'altres escoles, respectant també les seves idees i opinions.

WEBQÜEST:

La webquest és una proposta didàctica basada en la recerca d'informació a Internet i en l'elaboració, mitjançant la interacció entre els alumnes, d'algun producte que impliqui activitats cognitives d'ordre superior (anàlisi, síntesi, valoració, etc.) És un tipus d'activitat que es construeix al voltant d'una tasca atractiva que provoca processos de pensament superior. Es tracta de fer alguna cosa amb la informació. El pensament pot ser creatiu o crític i implicar la resolució de problemes, enunciació de judicis, anàlisis o síntesis. La tasca ha de consistir en fer alguna cosa més contestar a simples preguntes o reproduir el que hi ha en la pantalla. Idealment, s'ha de correspondre amb alguna cosa que en la vida normal fan els adults fora de l'escola.

Un exemple de webqüest seria aquest:

Aprèn amb el Barça

Aquesta WebQuest que he escollit s'adreça als alumnes del Cicle Inicial de Primària que presenten dificultats en la lectura i als de Necessitats Educatives Especials. El seu objectiu és el de fomentar l'aprenentatge de la lecto-escriptura mitjançant la realització de diferents activitats utilitzant el Barça i les TIC com a elements motivadors.

Reflexió:
Crec que treballar tant amb projectes telemàtics com amb webqüests afavoreix el treball dels alumnes i la seva motivació. El fet d'haver de compartir treball fa que la implicació generalment sigui major i que es fomenti el treball en grup afavorint les relacions interpersonals a l'aula.

No hay comentarios:

Publicar un comentario