domingo, 15 de noviembre de 2009

13-11-09

DescripciÓ:

En la sessió d'avui hem tingut que fer una petita pràctica per posar en comú les notres visions del llibre del "Caçador d'estels" i així després fer una posta en comú. La Lluïsa ens va adjudicar un tema a cadascú i a mi hem va tocar l'argument. Els altres temes eren descricpció d'un protagonista principal, d'un personatge secundari, aconsellar el llibre i l'ambient. Aquesta va ser la meva aportació, el meu argument:
Aquesta història està ambientada a l'Afganistan. Un Afganistan en periòde de guerra i transicions al poder. Dintre d'aquest marc històric sorgeix la història dels personatges de la novel·la. L'Amir i en Hassan, que creixen junts a Kabul durant els últims dies de la monarquia. Un d'ells, l'Amir, és fill d'un home ric i amb poder. I l'altre, en Hassan és una hazara, una raça considerada inferior. Els primers anys de la seva vida els passen junts i comparteixen moltes situacions plegats. Encara que existia un llaç d'amistat molt gran entre ells, en Hassan sempre aportava més a la relació. Tots dos viuen amb el Baba i l'Ali, els pares de l'Amir i el Hassan respectivament. Després d'un aconteixement tràgic, la relació es deteriora i s'acaben separant. Aquest fet farà que l'Amir arrosegui un sentiment de culpa tota la seva vida. Molts anys després, la vida dóna una oportunitat de redimir-se a l'Amir. Li dóna l'oportunitat de pagar-li al seu amic tot el que havia fet per ell, ocupant-se del seu fill Sobrab, que havia quedat orfe després de la mort dels seus pares. L'Amir vol aportar al Sobrab tot el que li havia negat al seu pare, i el seu amic, Hassan i pagar-li d'alguna manera la seva traïció.

Després també va exposar la seva revista l'Eva i la Sara ens va parlar de les notíces de la setmana. L'Eva ens va parlar de la revista “Organización y gestión educativa” i totes les seves característiques i apartats.
I la Sara ens va portar una notícia que parla de la implantació del nou màster de secundària. El sistema educatiu català, amb la finalitat d’aconseguir l’èxit escolar de Finlàndia, han decidit posar més atenció en la selecció de docents. El màster de secundària substitueix el certificat d’adaptació pedagògica (CAP). Per poder-hi accedir s’ha de tenir el nivell B1 en anglès i un bon nivell acadèmic, ja que la demanda supera l’oferta.

Reflexió:

Personalment penso que el llibre del "Caçador d'estels" ha sigut una molt bona opció i que la tria com a 3 llibre de lectura ha sigut molt bona. És un llibre que enganxa i que et sensibilitza i que tots hem llegit amb molt de gust com hem pogut veure amb les redaccions. Fins i tot la Lluïsa es va sorprendre i no va voler que li donèssim les redaccions per si trobava masses faltes i li trèiem el bon gust que li havia quedat escoltant-les.

No hay comentarios:

Publicar un comentario