miércoles, 25 de noviembre de 2009

Seminari 25-11-09

Descripció:
La classe d'avui ha començat amb l'aportació de la Maria Pérez sobre la notícia educativa. La Maria ha aportat vàries notícies de la setmna, com: les pissarres electròniques, el tema dels portàtils, etc... però s'ha volgut centrar en la notícia de la segregació escolar. Aquest tema tractava la problemàtica que existeix avui dia de la falta d'assistència escolar dels menors i de la seva escolaritat. La Maria ens ha explicat que la majoria d'aquests casos succeixen amb gent inmigrant.També ens ha comentat que l'article deia que era un problema notori a la nostra societat i que s'hauria de prioritzar davant d'altres problemes , com el medi ambient, el femenisme etc...La qüestió ha debatre era que nosaltres exposessim algunes solucions per millorar aquest problema.
Després li ha tocat a la Paula i ella ens ha parlat de la digitalització de les aules a partir del Gener. Que es vol treballar amb portàtils, un per cada alumne amb una aportació dels pares per poder comprar aquest material. La pregunta que ens feia la Paula era si estàvem d'acord o no en aquest tema.
Quan hem acabat la posad en comú i tothom havia opinat, la Lluïsa ens ha demanat una valoració de la setmana de pràctiques. Hem hagut de explicar les nostres sensacions i triar els dos dies que ens haguéssin fet reflexionar més. Després ho hem llegit per escoltar l'opinió de tots.
I per últim, hem posat en comú els aspectes que ens havia impactat més sobre la conferència de l'Eulàlia Bosch. I hem destacat sobretot les seves metàfores i la seva manera d'expressar-se.
Abans de marxar cadascun ha explicat una mica les seves tècniques per agafar apunts, perquè així poguéssim aprofitar-ne alguna tots els demés.

Reflexió:

Sobre el tema a debatre que ens ha portat la Maria, penso que potser és una mica difícil solucionar aquest problema, perquè com bé ha dit la Lluïsa i algun company, la majoria de nens dels que parlàvem serien nens que arriben sense pares, sols. D'aquesta manera és molt complicat controlar el seu accés a classe diari. Queda clar que hauríem de buscar alguna solució però no és gens fàcil.
Respecte el tema que ens ha portat la Paula estic totalment en contra. Crec que les noves tecnologies han d'estar presents a l'escola, ja que els nens han d'evolucionar amb ella perquè és una eina de futur i amb la qual hauran de treballar i conviure. Però estaré d'acord amb l'ús d'ordinadors com a suport, mai com alternativa als llibres. L'esséncia dels llibres no s'hauria de perdre mai.

I per acabar amb la reflexió del dia, voldria dir que realitzant la valoració de la setmana de pràctiques ens hem donat compte del que vol dir ser mestre de veritat. És a dir,durant aquests dos mesos havíem treballat molt amb vídeos , amb textos, apunts, etc... però el fet de viure en la teva persona et fa veure coses en les que no et fixaries en un vídeo o en un text. Per aquesta raó, crec que el fet de fer pràctiques que és una de les activitats més significatives i de les que més t'aporten pel dia de demà, s'haurien de tenir més en compte i realitzar-les ja a partir de primer com es feia abans.

No hay comentarios:

Publicar un comentario