lunes, 30 de noviembre de 2009

Sessio 10= Aprenentatge i TIC






Word:

Microsoft Word és un programari destinat al processament de textos. Va Ser creat per l'empresa Microsoft, i actualment ve integrat en la suite ofimàtica Microsoft Office.%[1] Originalment va ser desenvolupat per Richard Brodie para el computador de IBM sota sistema operatiu DOS en 1983. Es van crear versions posteriors para Apple Macintosh en 1984 i per a Microsoft Windows en 1989, sent per a aquesta última plataforma les versions més difoses en l'actualitat. Ha arribat a ser el processador de text més popular del món.

JClic:

Clic és un entorn per a la creació, realització i avaluació d'activitats educatives multimèdia, desenvolupat en el llenguatge de programació Java. És una aplicació de programari lliure basada en estàndards oberts que funciona en diversos entorns operatius: GNU/Linux, Mac US X, Windows i Solaris.El projecte JClic és una evolució del programa Clic 3.0, una eina per a la creació d'aplicacions didàctiques multimèdia amb més de 10 anys d'història. Al llarg d'aquest temps han estat molts els educadors i educadores que ho han utilitzat per a crear activitats interactives on es treballen aspectes procedimentals com diverses àrees del currículum, des d'educació infantil fins a secundària.

WinLogo:

WinLogo es un llenguatge de programació orientat a l'Educació i amb el gran avantatge que les ordres o primitives són en castellà.

La versió que nosaltres usem és WinLogo 2.0 que en el seu moment va editar una empresa cridada IDEA allà per 1993. Hi ha una versió Demo totalment operativa, excepte l'opció Guardar, que es pot descarregar des de la pàgina de l'empresa que ara ho distribueix WinLogo

Existeixen manuals en línia amb els quals aprendre a programar amb Logotip, pel que aquesta pàgina només servirà d'introducció per a aquells als quals realment els piqui el gusanillo de la programació orientada al control per ordinador.

Crayon Physics:

Crayon Physics Deluxe és un videojoc de trencaclosques dissenyat per Petri Purho i publicat el 1 de juny de 2007. L'objectiu és guiar una bola a un punt d'arribada marcat per una estrella o, en el nivell final, diverses estrelles. El jugador no té control directe sobre la bola, però pot interactuar amb ella dibuixant figures amb el ratolí (per exemple, rampes per a permetre a la bola rodar d'una plataforma a altra). D'aquesta forma, el joc recorda a jocs de trencaclosques menjo Marble Madness i Super Monkey Ball i jocs d'aventures menjo Okami i Magic Pengel.

Ordinador com a alumnne: win logo.
Ordinador com a mestre: JClic.
Ordinador com a simulador: Crayon PHysics.
Ordinador com a eina: Word.

L’ordinador com a alumne correspon al programa WinLogo perquè la tortuga executa les ordres que rep a partir del que escrivim en llenguatge de programació. Nosaltres fem de mestres, ja que indiquem i ajudem a avanÇar a la tortuga que exerceix d'alumne i li indiquem el camí que ha de seguir.

Respecte a l'ordinador com a mestre correspon a l’activitat que vem fer aml el programa Jclic sobre el utillatge químic. L'ordinador actua de mestre ja que dictamina si les teves respostes són correctes o no.

Pel que fa a la metàfora, l'ordinador com a simulador, pertany al programa i videojoc Crayon Physics. Aquest joc permet el nen treballar des d'un punt de vista diferent, ja que consideren el programa com un joc i fa que els nens treballin amb una assignatura com la física, jugant amb la gravetat i altres aspectes.

I per últim, l'ordinador com a eina. Aquesta metàfora la relacionem amb el Word. És una eina que ens permet treballar un text des de l'ordinador i retocar-lo. Permet el nen fer treballs i avui en dia queda bastant clar que és una eina escolar perfectament inculcada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario